Nezaket Asla Hata Değildir

Nezaket Asla Hata Değildir

ABONE OL
Aralık 3, 2025 23:56
Nezaket Asla Hata Değildir
1

BEĞENDİM

ABONE OL

Nezaket Asla Hata Değildir

Ama Onu Haketmeyene Vermek Bazen Öyledir

Ayça Kuru – Yazar & Sunucu

Hayat, çoğu zaman bir çarkın dişlileri gibi işler…

Kimine bir tebessüm verirsin, o sana minnetle döner.

Kimine bir iyilik uzatırsın, o eline diken bırakır.

Ve bizler—özellikle kalbi ince işlenmiş kadınlar—her zaman şu soruyla karşılaşırız:

“İyi olmak yetiyor mu?”

Ben, Ayça Kuru…

38 yaşında, içine gençliğin pırıltısı sinmiş; eğlenceli, dinamik, hafif çocuksu ama bir o kadar da zarif bir ruh taşıyan bir kadın…

Bazen hayatımdaki adama şöyle diyorum:

“Bana 50 yaşında, her şeyi bilen, yorulmuş bir kadın gibi davranma.

Benim ruhum genç… ben bir vazo gibiyim; ince, narin, değerli.”

Nezaket, Kadının Sessiz Asaletidir

Fakat ne yazık ki, her nezaket gösterdiğimiz insan asaletin dilini anlamıyor.

Bazıları nezaketi ‘zayıflık’ sanıyor.

Kimileri iyi niyeti ‘açık kapı’ zannedip içeri bodoslama dalıyor.

Bazılarıysa, sırf kibar olduğunuz için sınırlarınızı görmezden geliyor.

Oysa biz biliriz ki:

İyi olmak kusur değildir;

ama iyi olmanın değerini bilmeyene fazla iyi olmak, işte o bir hatadır.

Bir Örnek… Hayatın İçinden

Geçtiğimiz aylarda yakın bir arkadaşım, iş yerinde yeni başlayan genç bir çalışanı mentor olarak desteklemeye karar verdi.

Sabırla öğretti, nezaketle dinledi, kol kanat gerdi.

Fakat genç çalışan bu iyi niyeti suistimal ederek hem saygısızlık etti hem de başarısızlıklarını ona yüklemeye çalıştı.

Arkadaşım üzüldü.

Hatta “Keşke bu kadar iyi davranmasaydım” bile dedi.

Bir gün yanıma gelip şöyle söyledi:

“Ayça, iyi olmak neden bazen bu kadar can acıtıyor?”

Aslında acıtan iyi olmak değilmiş.

Acıtan; iyi olmayı hak etmeyenlere iyi davranmakmış.

Bazen Sınır Çizmek De Bir Nezakettir

Çünkü sınır koymak kaba olmak değildir.

Aksine; kalbini korumaktır.

İnsanın kendine olan saygısını yaşatmaktır.

Hayatımızdaki çoğu yara şuradan gelir:

İyi kalbimizi hak etmeyenlere fazla yaklaşmamızdan.

İyilik Bir Hediye Gibidir

Ve her hediye gibi, kime verileceğini iyi seçmek gerekir.

Modern dünyanın sert rüzgârları arasında hâlâ nezaketi savunan kadınlar, aslında toplumun direkleridir.

Bu yüzden hepimize düşen şey şudur:

İyi ol.

Ama iyi olmanın kıymetini bilmeyenlere karşı uyanık ol.

Çünkü farkındalık, nezaketin zırhıdır.

Finalde Bir Gerçek…

Nezaket asla hata değildir.

Hiçbir zaman da olmayacaktır.

Ama onu hak etmeyene sunmak…

İşte o zaman insan kendi kalbini incitir.

Ben bugün buraya bir çağrı bırakıyorum:

Hayatınızdaki insanlara göstereceğiniz nezaketi ölçün.

Kendinize ise daima sınırsız nezaket gösterin.

Bazılarını kaybetmek kayıp değildir;

Sadece kalbinizin yükünü hafifletmektir.

05542804484

Ayça Kuru

Yazar – Sunucu

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.