RAYLI SİSTEMLERDE GÜNEŞ ENERJİSİ DÖNEMİ

RAYLI SİSTEMLERDE GÜNEŞ ENERJİSİ DÖNEMİ

ABONE OL
Haziran 10, 2025 09:03
RAYLI SİSTEMLERDE GÜNEŞ ENERJİSİ DÖNEMİ
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) Sakarya Bölge Müdürlüğü’nde, elektrikli tren setleri, hızlı trenler ve banliyö araçlarının üretimi ile bakım-onarım süreçlerinde güneş enerjisi kullanılacağını duyurdu.

Güneş Enerjisi Santrali (GES) çalışmalarında sona gelindiğini belirten Uraloğlu, proje tamamlandığında 2 bin 310 kilovat elektrik gücü elde edileceğini ve tren üretiminde kullanılan elektriğin en az %90’ının yenilenebilir enerjiden karşılanacağını açıkladı.

Bakanlığın verilerine göre GES sayesinde yılda 3 milyon 350 bin kilovatsaat elektrik enerjisi üretilecek. Bu üretimin ekonomiye yıllık 14 milyon TL, 10 yıllık süreçte ise yaklaşık 500 milyon TL katkı sağlayacağı hesaplanıyor. Ayrıca, 670 hanenin yıllık elektrik ihtiyacına denk gelen bu çevreci yatırımla, 1739 ton karbondioksit emisyonunun önüne geçileceği ifade edildi. Uraloğlu, ulaşımın her alanında sürdürülebilir ve çevreci yatırımları hayata geçirdiklerini vurgulayarak, TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğü’ndeki fabrikalarda yenilenebilir enerji kullanımının önemli bir adım olacağını belirtti.

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.