GÜVENLİ ÖDEME İLE İLGİLİ SON DAKİKA GELİŞMESİ

Gayrimenkul ve arsa alım satımlarında zorunlu olarak uygulanması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi'nin yürürlüğe giriş tarihi üç ay ertelendi. Ticaret Bakanlığı, sistemin 1 Temmuz 2026 yerine 1 Ekim 2026 tarihinde zorunlu hale geleceğini açıkladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, erteleme kararının Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla alındığı belirtildi. Güvenli Ödeme Sistemi'nin ilk olarak 1 Mayıs 2026'da hayata geçirilmesi planlanıyordu. Daha sonra uygulamanın başlangıç tarihi 1 Temmuz'a ertelenmişti. Son düzenlemeyle birlikte zorunlu kullanım tarihi bir kez daha revize edilerek 1 Ekim 2026 olarak belirlendi. Daha önce motorlu taşıt satışlarında uygulanmaya başlanan Güvenli Ödeme Sistemi, taşınmaz alım satımlarında da alıcı ve satıcıların güvenliğini artırmayı amaçlıyor. Sistem sayesinde satış bedelinin güvenli şekilde aktarılması, dolandırıcılık, sahtecilik ve hırsızlık gibi risklerin azaltılması hedeflenirken, kayıt dışılığın önlenmesi ve para transferlerinin daha şeffaf şekilde gerçekleştirilmesi de amaçlanıyor. TEKNİK ALTYAPI TAMAMLANACAK Ticaret Bakanlığı, üç aylık erteleme sürecinde ilgili kamu kurumlarıyla teknik altyapı ve entegrasyon çalışmalarının tamamlanacağını bildirdi. Yeni takvime göre, taşınmaz alım satımlarında Güvenli Ödeme Sistemi'nin kullanımı 1 Ekim 2026 tarihinden itibaren zorunlu olacak.
Benzer Videolar