KARA VE DEMİR YOLLARI YENİDEN AÇILIYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye ile Ermenistan arasındaki tarihi kara yolu ve demir yolu geçişlerinin yeniden canlandırılması için yürütülen çalışmalarda kritik bir aşamaya gelindiğini açıkladı.
İki ülke arasındaki ulaşım altyapısının canlandırılması için koordineli bir çalışma yürütüldüğünü belirten Uraloğlu, Ermenistan Bölgesel Yönetim ve Altyapı Bakanı Davit Khudatyan ile gerçekleştirdikleri görüşmelerin detaylarını paylaştı. Bakan Uraloğlu, hatların bir an önce aktif hale gelmesi için şu bilgileri verdi: "Geçmişte aktif olan demir yolu ve kara yolu geçişlerimizin hayata geçirilmesi için işbirliğimizi artırıyoruz. Biz kendi tarafımızdaki bakım çalışmalarına başladık. Ermenistan tarafı da gerekli hazırlıkların yapıldığını, ihalelerin tamamlandığını ve sahada çalışmaların başlama aşamasında olduğunu aktardı."
Uraloğlu ayrıca, İpek Yolu üzerinde bulunan tarihi Ani Köprüsü'nün restorasyonu için de ilk görüşmelerin tamamlandığını ve hızla ihale aşamasına geçileceğini ekledi. Avrupa Birliği'nin (AB) lojistik koridorları çeşitlendirme arayışında Türkiye’nin kilit rol oynadığını vurgulayan Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi’ne Dünya Bankası liderliğinde Avrupa fonlarının destek sağlayacağını anımsattı.
Ticaretteki bürokratik engellere ve vize krizine de değinen Bakan Uraloğlu, dijital altyapı yetersizliği ve geciken vizelerin ticarete büyük darbe vurduğunu belirtti. Çin'den Avrupa'ya giden yüklerin lojistik operasyonlarına dikkat çeken Uraloğlu, "Sürücü ve gemi adamı vizelerinin hızla verilmesi, gümrük prosedürlerinin kolaylaştırılması şart. Aksi takdirde gümrük kapılarındaki vize süreçleri nedeniyle tamamlanmış bir işi heba ediyorsunuz" uyarısında bulundu.