İŞ DÜNYASINA SGK MÜJDESİ

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, SGK borcu olan işverenler için devrim niteliğinde bir kolaylık sağlandığını açıkladı. Hükümet, işverenlerin ve belediyelerin üzerindeki finansman yükünü hafifletmek adına Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) borçlarının yapılandırılmasında tarihi adımlar attı. Kars’ta düzenlenen "Türkiye Yüzyılı'nda Çalışma Hayatı Buluşmaları" programında konuşan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, iş dünyasından gelen talepler doğrultusunda hazırlanan yeni destek paketinin detaylarını paylaştı. TEMİNATSIZ LİMİT 10 MİLYON TL Özellikle KOBİ'lerin nefes almasını sağlayacak en büyük değişiklik teminat şartlarında yapıldı. Daha önce 250 bin lira olarak uygulanan teminatsız tecil limiti, 10 milyon liraya çıkarıldı. Böylece işletmeler, 10 milyon liraya kadar olan SGK borçları için herhangi bir teminat göstermek zorunda kalmadan yapılandırma imkanından faydalanabilecek. Borçların ödenmesini kolaylaştıracak tecil süresi ise 36 aydan 72 aya (6 yıla) uzatıldı. BAŞVURANLARA FAİZ İNDİRİMİ Düzenleme kapsamında işverenlere ciddi bir faiz avantajı da sunuluyor. Bakan Işıkhan'ın verdiği bilgilere göre; 31 Ağustos 2026 tarihine kadar başvuru yapacak olan işletmeler için yıllık tecil faiz oranı yüzde 39’dan yüzde 29’a çekilecek. Üstelik bu fırsattan sadece yeni borçlular değil, halihazırda tecil ve taksitlendirme süreci devam eden mevcut borçlular da yararlanabilecek. Eski yapılandırmalar yeni vadeye uyarlanarak yüzde 29'luk indirimli faiz oranına dahil edilecek. SGK borcu bulunan tüm şirketlere ve belediyelere çağrıda bulunarak başvuruların geciktirilmemesini isteyen Bakan Işıkhan, düzenlemenin amacını şu sözlerle özetledi: "Bu düzenlemeleri işletmelerimizin nefes almasını sağlamak, çalışanlarımızın işini korumak ve ekonomimizin çarklarının güçlü şekilde dönmesini temin etmek üzere hayata geçirdik."
Benzer Videolar