BAKAN ŞİMŞEK DUYURDU

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye'nin rüzgar enerjisi ve enerji depolama projeleri için Dünya Bankası'ndan 400 milyon avro tutarında uzun vadeli ve uygun koşullu finansman sağlandığını açı. Türkiye'nin yeşil dönüşüm ve enerji arz güvenliği çalışmalarına uluslararası finans kuruluşlarından büyük bir destek geldi. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Dünya Bankası tarafından Türkiye'nin yenilenebilir enerji yatırımlarına fon sağlanacağını duyurdu. Resmi sosyal medya hesabı üzerinden konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Şimşek, yeşil dönüşümün Türkiye için bir zorunluluk olduğunun altını çizdi. Türkiye'nin geçmişteki enerji faturasına dikkat çeken Şimşek, şu ifadeleri kullandı: "Son 23 yılda, toplam enerji ithalatımız 1,1 trilyon dolara ulaştı. Enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azaltıyor, kaynaklarımızı katma değer zincirinde daha yukarı çıkmamızı sağlayacak alanlara yönlendiriyoruz." Dünya Bankası'ndan temin edilen 400 milyon avroluk finansman, özellikle rüzgar enerjisi ve enerji depolama sistemleri gibi stratejik projelerde kullanılacak.
Benzer Videolar