Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin sürdürülebilir ulaşım politikalarında demiryollarının kritik bir role sahip olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı çerçevesinde, çevre dostu ve entegre bir ulaşım ekosistemi kurmaya yönelik çalışmaları sürdürdüklerini ifade etti.
YENİLENEBİLİR ENERJİ KULLANIMI ARTIYOR
Bakan Uraloğlu, demiryolu taşımacılığında enerji ihtiyacının %35’inin yenilenebilir kaynaklardan karşılanması için yürütülen çalışmalara dikkat çekerek, “Projelerimizle trenlerin enerji tüketimini azaltmayı ve hem ekonomik hem de çevresel faydalar sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
PİLOT PROJE BAŞARI GETİRDİ
TCDD Taşımacılık İzmir Bölge Müdürlüğü’nde başlatılan pilot projeyle 54 tren, enerji tasarrufu sağlayan bilimsel sürüş yöntemlerini uygulamaya başladı. Bakan Uraloğlu, bu yöntemlerin %10 enerji tasarrufu sağladığını belirtti. 2024 yılında hayata geçirilen uygulama sonucunda, 270 bin litre yakıt tasarrufu ve 12 milyon TL ekonomik katkı elde edilirken, 748 ton karbon emisyonu önlendi.
2025 VE SONRASI HEDEFLER
Bakan Uraloğlu, farklı hatlarda genişletilecek uygulamalarla yıllık 12 milyon litre yakıt ve 52 milyon kilovatsaat elektrik tasarrufu sağlamayı hedeflediklerini açıkladı. Bu tasarrufun toplamda 780 milyon TL’lik ekonomik katkı ve 59 bin ton karbon emisyonunun önlenmesi anlamına geldiğini ifade etti. Uraloğlu, demiryolu taşımacılığında çevre dostu uygulamaların artarak devam edeceğini belirterek, “Nihai hedefimiz, tüm trenlerimizde bu sistemleri hayata geçirmek ve çevre kirliliğiyle mücadelede önemli bir adım atmak” dedi.
EKONOMİ
17 Mayıs 2025GÜNDEM
17 Mayıs 2025EKONOMİ
17 Mayıs 2025EKONOMİ
17 Mayıs 2025EKONOMİ
17 Mayıs 2025EKONOMİ
17 Mayıs 2025GÜNDEM
17 Mayıs 2025Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.